Miro - 5 november 2012

Publicerat av Jennie Börs den 05 November 2012 kl. 21:22 i Ridpass - Miro
Idag var det äntligen dags för lite Pernillaträning i Hedenslund, tre veckor sedan sist! Miro var lagom taggad kan jag ju säga innan, kunde absolut inte stå still.

I den självständiga framridningen kändes han fin, hittade enkelt den låga formen och jobbade sedan bara på där i alla gångarter. När det sedan var min tur att börja träna körde vi igång direkt. Fick sätta mig ner och börja plocka upp honom i formen och hitta takten i båda arbetstraven och i samling. Det här arbetet gjorde vi både på volt och längs fyrkantsspåret och i samlingen kändes han väldigt fin måste jag säga. Idag orkar han dock inga längre sträckor, men de sträckorna har bjöd på: gud säger jag bara!

Vi fortsatte jobba mycket med böjningen idag, därför blev det mycket jobb på volten. Vi ökade och minskade volten för olika mycket böjning, där de små volterna verkligen var små. Miro provade alla vägar för att slinka iväg men var ändå väldigt duktig, han tjurar varken ihop längre eller tappar all bjudning. När han dessutom hittar och kommer på plats, då är han riktigt fin!

Vi gjorde egentligen samma jobb i alla gångarter idag, i skritten gav vi oss även in på lite vändningar som blev bättre än de varit förut. Höger är lite svårare, men det är inte så konstigt med tanke på att han är lite svagare i högerbak.

Jag är väldigt nöjd med dagens träning. Miro var fin och jag red bra, fick beröm för hur stabil min sits var! Det finns inte mycket att klaga på, jag är bara så underbart stolt över vilken fin ponny jag har chansen att få rida. Han trampar verkligen på bra nu och precis som Pernilla sa, nu har vi verkligen hittat den där framåtbjudningen som vi letat efter. Den har visserligen funnits i några månader nu, men ändå!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback