Två månader - på gott och ont

Publicerat av Jennie Börs den 20 Januari 2012 kl. 11:20 i Allt & inget
Idag är det två månader sedan Jumanji flyttade hem till oss, tänk vad tiden går fort! Det känns som det var nyss han kom, men samtidigt känns det som han alltid har stått där i stallet. Det är verkligen roligt att får lära känna en ny ponny, för var dag som går visar sig nya personligheter och sidor hos dem. Jag har kanske inte ridit honom så speciellt mycket, utan det är mest Johanna som gjort det. Men det positiva med det är att jag märker tydligare för var gång hur han kommer framåt i sin utveckling.


Två månader åt det ena håller betyder även två månader åt det andra hållet i mitt fall. För två månader sedan lämnade vi tillbaka Evita. Jag saknar henne för var dag som går, varje gång jag ser hennes namn eller en bild på henne blir jag påmind. Det känns som vi övergav henne, men så är ju inte fallet. Det gör ont att veta att hon finns hos någon annan, men å andra sidan är detta baksidan med ponnyer. Någongång är det dax att gå skiljda vägar.


True friends are never apart. Mayby in distance, but never in heart.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback