Ridlärare

Publicerat av Jennie Börs den 15 Januari 2012 kl. 20:26 i Vardag
Nu har jag varit uppe i stallet och pussat på prinsarna, känns jättekonstigt när man inte träffat de på ett par dagar! Blev ingen ridning för mig idag, jag fick stå på backen och vara lite ridlärare för mamma och Jumanji, Johanna och Miro istället.

Det var framförallt mamma jag skulle hjälpa, men hjälpte Johanna med lite småtips och sånt också. Det blev mammas permiärtur på Jumanji och han tog hand om mamma precis som Evita gjorde. Vi fokuserade lite på sitsen, att hålla vägen, rida lätt på rätt sitsben samt hålla farten. Det blev även lite jobb med galoppfattningar, Jumanji är en jättebra häst att träna det på då han verkligen är lydig för signalen. De lyckades till och med att göra ett klockrent byte när det blev lite obalanserat och de lyckades byta varv, var ju dock inte meningen egentligen.

Nu står det PONNYAKUTEN på schemat, som jag väntat!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback