Miro - 6 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 06 Januari 2012 kl. 14:32 i Ridpass - Miro
Blev ju longering för Miro idag, tidigt på morgonen för att hinna innan alla träningar. Klara fick longera eftersom hon är mycket bättre än mig på det!

Kollade först hur han såg ut bak, såg bättre ut än sist jag kollade honom på lina men man ser i höger varv att han inte riktigt kommer igenom ordentligt med vänsterbak. Men det blev bättre och bättre, tillslut såg man ingenting. Miro var lite mer på jorden den här gången, antagligen eftersom han gjort sig av med lite överskottsenergi. När han skulle galoppera ville han hellre visa sin extremt flashiga trav, så han sprang runt så och fnös som en drake. Men herre gud vilket steg! När han väl började galoppera slog han om till korsgalopp efter några språng, men när sedan upptäckte vi varför så då kunde han galoppera utan omslag.

Jag longerade lite i trav på slutet bara för att känna på. Blir nog att longera lite oftare i framtiden dels för variation och för att jag ska lära mig. Miro är i alla fall snäll och longera, vilket är bra.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback