Miro - 29 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 29 Januari 2012 kl. 20:37 i Ridpass - Miro
Red markarbete i ridhuset idag. Började med att trava fram som vanligt, få honom mjuk och avslappnad samt lyssna fram och tillbaka. Red sedan över bommar på böjt spår i trav. Det första han försökte med var att tvärnita framför och kasta sig åt sidan, men det fungerade tyvärr inte. Efter det travade han spänd över, flöt ut åt alla håll och kanter. Han vilade verkligen på steget, dock ska han inte göra det med den spändheten. Efter ett tag kunde han slappna av och då jobbade vi bara med att hitta en bra känsla, i båda varven.

Galoppen var som den var, höger gick inte alls och vänster gick sådär. Högerbak var överallt utom där det skulle och jag var spänd. Efter avtravning var Miro både supertrött och svettig, lilla ponnyn då.


Bilden är ett år gammal idag!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback