Miro - 18 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 18 Januari 2012 kl. 21:06 i Ridpass - Miro
Dagens ganska välplanerade ridpass slutade men inprovisation, då jag insåg att min plan inte skulle fungera i ett ridhus fullt av bommar, block och småhinder! Men det blev ganska bra ändå, bortsett från att jag fick lägga galoppen åt sidan ytterligare.

Skrittade mycket och länge, börjde oxh ställde igenom honom. Mycket fokus på att få med bogarna i vändningarna samt bakbenen. Han var inte så mycket framåt idag, länge sedan jag fick driva så mycket som idag på honom! Red i alla fall lite över bommarna, de var nämligen utlagda så man fick rida slalom över dem med hjälp av block. Bra övning när man skulle få med bogarna! Detta varvade jag även med lite rakriktning. Började i skritt och övergick sedan i trav, gjorde lite samma sak med en del tempoväxlingar. Red även på lite mindre volter för att hålla in den förbaskade yttersidan i vänstervarvet, den vill inte vara där jag vill just nu.

Det var roligt att rida lite bommar, det måste vi verkligen göra snart igen. Bommar kan användas till så mycket annat än hinder, de gör sig bättre på marken enligt mig!


Från när jag och Miro red lite markarbete i höstas.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback