Miro - 12 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 12 Januari 2012 kl. 21:15 i Ridpass - Miro
Red i ridhuset idag, mjuk och avspänd redan från början som han alltid är. Bakdelsvändningar och små volter i skrittuppvärmningen för att få alla bakben på rätt plats, det är ju lite småjobbigt tycker herren. I traven jobbade vi med olika storlekar på volterna samt flytta lite för skänkeln, snäll och fin var han.

När de andra hästarna lämnade ridhuset blev han upprörd och den mest ensamma i världen. Superspänd och uppblåst, dörren var dessutom livsfarlig eftersom det var en glipa där. Vi galopperade i alla fall lite åt båda varven, andra gången sedan vilan. Fullt ös sa Miro, spänner hela halsen och sedan kör han på. Blir sur när jag säger att vi inte alls ska göra så, utan galoppera normalt med huvudet neråt och ryggen höjd istället för sänkt. Det blev lite bättre, men han kan inte riktigt slappna av i det ännu. Den upprörda ponnyn + lita galopp gjorde susen, han började röra sig mycket bättre och blev en riktigt liten dressyrponny! Han är så rolig att rida när han är på det viset, synd att man inte kan rida i en hel evighet bara ..



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback