En bra ledare

Publicerat av Jennie Börs den 14 Januari 2012 kl. 18:00 i Tankar & åsikter
På den förra ULK-kursen fick vi i uppgift att under en viss tid välja en förebild och utifrån detta skriva ner hur en bra ledare skulle vara. Mitt val var ganska självklart och jag fick ner en hel del bra egenskaper. Att hitta den helt perfekta ledaren kan vara svårt då alla har sina brister, men man får väga upp för- och nackdelar helt enkelt. Vi var strax över 20 deltagare på det kurstillfället och tillsammans lyckades vi fylla hela whiteboard-tavlan med egenskaper som en bra ledare skulle ha!

Till det här kurstillfället var en av läxorna att fråga tre medlemmar från klubben hur en bra ledare skulle vara. Dessa tre personer skulle vara i olika åldrar, ett barn, en ungdom och en vuxen. Det var intressant att se hur de olika åldersgrupperna resonerade, det fanns både likheter och olikheter i deras svar.

I ett senare inlägg kommer jag själv att besvara den här frågan. Men först vill jag ställa frågan även till er läsare, hur tycker ni att en bra ledare ska vara?



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback