Mentalvårdsmuseet

Publicerat av Jennie Börs den 30 Maj 2011 kl. 14:51 i Vardag
Idag på förmiddagen hade vi vanlig skoldag, eller ja, vi gjorde väl i stora drag ingenting. På svenskan tittade vi på två kortfilmer, en på danska och en på norska och sen fick vi sluta 30min tidigare. På matten lämnade jag tillbaka böckerna och sen sprang vi mest runt. Tog ur grejor i klassrummet och jag och Louise var lite busiga och tittade på läskiga saker i ett skåp i ma/noförrådet .. Hämtade grejor från bilden, så ja, mattelktion kan man inte kalla det kanske. Son fick vi gå på en gång ifrån, men jag satt kvar och väntade på lite betygssnack. Dock var det inte så givande eftersom det bara var två betyg som var säkrade, de andra två hade han inte bestämt sig för ännu.

Eftermiddagen bestod av ett besök på mentalvårdsmuseet. Det är väl det som Säter är känt för? Psyksjukhuset och allt såntdär. Intressant var det i alla fall, men det är hemskt om man tänker efter.


Tagen runt 1930-talet <--- ---> Tagen runt 1994

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback