Some favourites

Publicerat av Jennie Börs den 22 Februari 2014 kl. 23:16 i Fotografering
En bild säger mer än tusen ord brukar det sägas, jag kan inte annat än hålla med. Bilder talar utan ord och kan tolkas på flera olika sätt beroende på vem åskådaren är. Jag trodde det skulle bli svårt att hitta favoritbilder, men ju mer jag funderade desto fler kom jag på.

De bilder jag tänker dela av mig som favoritbilder i det här inlägget tänker jag basera på en känsla, för enligt mig är känsla en stor del av fotograferandet. Det är ingen konst att ta bilder i sig men för att verkligen få den extra lilla touchen, då krävs en känsla. Jag har många favoritbilder som jag tagit men skulle jag ladda upp alla skulle det bli för många, jag har därför valt ut det här urvalet.

Den här bilden är tagen våren 2010 under en Erikträning när jag fotade men min Nikon D100. Det är svårt att få till inställningarna på den, tycker jag, men den här dagen lyckades jag väldigt bra faktiskt. Just den här bilden blev favoriten för dagen och den föreställer Ylva och Evita, anledningen till att jag gillar den så mycket har framför allt med att göra att den verkligen framhäver Evitas personlighet. Älskar verkligen bilden och i den här stunden hade jag inte en blekaste aning om att hon skulle bli vår foderponny i framtiden.

Den här bilden är tagen i slutet av maj 2010, en av de första gångerna som ponnyerna fick gå på Näs för säsongen. Bilden föreställer Grey som precis blivit släppt och i bakgrunden syns Zanzibar som glatt står och väntar. Jag gillar den här bilden för att den är så kraftfull, den ger verkligen många intryck på samma gång. Många härliga bilder klickades under den här dagen, det här blev en storfavorit.

Den här bilden togs i februari 2012 och föreställer Felicia och Debbie. Det jag gillar med bilden är framför allt att den ser så kärleksfull ut. Fick även många andra fina bilder den här dagen, superväder och otroligt fin miljö vid kanalen.

Den här bilden togs i slutet av 2012. Bilden representerar verkligen ponnykärlek för mig, smälter verkligen av hur underbart söta Miro och Jumanji är. Den representerar även ponnyernas personligheter så bra, Jumanji är den kärleksfulla medan Miro är uppmärksamhetssökaren. Vi har bilden i framkallat format på kylen och färgerna är betydligt finare på den utskriften (finns en instagrameffekt som också gör den finare i färgerna!), jag har dessutom ett mobilskal som pryds av den här bilden.
Den här bilden tog jag i våras. Fick inspiration av hur ljusat föll in i ridhuset och planerade in en fotografering, det här blev det bästa resultatet. Just ögon tycker jag talar otroligt mycket, de kan tolkas på så många olika sätt. Den här bilden tolkar jag till tillit, klokhet och snällhet, för det är vad jag ser i Jumanjis ögon. Jumanji har alltid glimten i ögat, det fångades riktigt bra på den här bilden.

Den här bilden togs i somras, tog många fina bilder den här dagen men det här är allt storfavoriten. Jag har verkligen fångat Miros bästa sida, den ståtliga, stolta och snygga ponnyn. Hela bilden lyser självförtroende tycker jag.

Den här bilden tog jag dagen innan nyårsafton när Johanna tvingade ut mig för porträttfotografering. Här har vi helt klart dagens bästa bild, även den bästa människobild jag någonsin tagit. På något sätt förmedlar den både ödmjukhet och attityd tycker jag, ljuset föll dessutom helt perfekt naturligt och förstärker det hela.

Jag måste verkligen ta tag i fotograferandet igen. Utmana mig själv och hitta nya, roliga motiv. Jag saknar faktiskt att fota, det är dags för skärpning nu, Jennie.

Kommentarer
Kommentar av: Alice

Grymt fina bilder :D

Svar: Tack så mycket! :)
Jennie Börs

2014-02-23 @ 20:46:28
Blogg: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Kommentar av: isasriddagbok.blogg.se

hej! Satt och kollade igen New forest bladet tryckt 2006 och såg en bild på en häst som hette miro och ESSE golden boy. Tyckte att hästen såg lite ut som miro, i pannan och bakbenen. sökte på namnen och hittade de här resultaten http://www.newforest.se/2011_utstSM.asp tror du att det är din miro?

Svar: Hej! År 2006 blev Miro "RES BIS" medan Esse Golden Boy blev "BIS" under NF-SMs utställning, så det är absolut min Miro som du hittat på bild. Det stämmer även bra att Isabelle Penot har tävlat Miro, det var nämligen henne som vi köpte honom av. :) Resultatet i länken är från NF-SM 2011, när jag ställde ut Miro under NF-SM. Han charmade då domarna rejält och chockade oss alla genom att ta hem BIS-segern mot hingstar belönade med 44p trots sina "ynka" 40p. Det roligaste att i sluttampen var det samma ponnyer som 2006 som stod mot varandra, men den här gången fick Miro sin revansch och Esse Golden Boy fick nöja sig med RES BIS-titeln.
Vad roligt att du har ett NF-blad från 2006, om du vill får du jättegärna fota av bilden och mejla den till mig ([email protected]) för det är sådant som kan vara roligt att ha! Jätteroligt att du dessutom uppmärksammat allt det faktiskt var Miro! :)
Jennie Börs

2014-02-23 @ 21:58:28
Blogg: http://isasriddagbok.blogg.se/
Kommentar av: isasriddagbok.blogg.se

hittade även ett hoppresultat Miro- Isabelle Penot, kanske är det en annan Miro än den jag skrev om tidigare, fanns ingen bild till det här resultatet

2014-02-23 @ 22:02:41
Blogg: http://isasriddagbok.blogg.se/
Kommentar av: isasriddagbok.blogg.se

Har skickat några bilder :)

Svar: Vad roligt, jag har dock inte fått några ännu :)
Jennie Börs

2014-02-23 @ 22:56:04
Blogg: http://isasriddagbok.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback