Svartis - 24 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 24 Januari 2012 kl. 21:19 i Ridpass - Andra hästar
Blev skolhäst på dagens lektion, nämligen Svartis. Fick önska häst så sa Svartis eller Helios och det slutade då med gammelmannen vilket var väldigt roligt, då han är väldigt trevlig att rida. Vi fick börja med att mjuka upp i skritten med skänkelvikning på öppna delen av volten samt ställa utåt på den slutna delen. Skrittarbetet är verkligen nyttigt för honom, traven blir så mycket bättre när man börjar jogga igång.

Fick trava och galoppera fram lite på volterna, han kändes fin redan från början. Lite skrittpaus för att sedan påbörja arbetet med förvända slutor. Utöver dessa fick vi även jobba med lite annat på den lediga långsidan. Första gången vi red förvända slutor, men jag tycker det gick väldigt bra. Svartis gjorde sitt bästa och stundtals fick vi verkligen till dem! Jättenöjd med dagens pass, han var mjuk, fin och följsam.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback