Jumanji - 17 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 17 Januari 2012 kl. 21:30 i Ridpass - Jumanji
Eftersom Miro inte är helt hunder igång ännu så fick Jumanji träna för Göran istället. Han skötte sig verkligen superbra och över min förväntan, trots att vi gjorde ganska mycket jobbigare och mer avancerade saker än vanligt kämpade han på super!

Vi red en väldigt bra övning i både trav och galopp, man var verkligen tvungen att rida hela tiden. Volt mellan kvartslinjerna uppe vid A, sedan rakt fram på kvartslinjen i bogen in/öppna, volt på mitten mellan kvartslinjerna, fram i bogen in/öppna igen, volt mellan kvartslinjerna nera vid C och sedan forsatte det så. I galoppen gjorde vi dock lite större volter samt red på en annan linje. Jumanji kändes fin, tog tag i arbetet och även bettet. Avslutningsvis red vi lite bogen in/öppna på långsidorna med volt på mitten samt på volten, den ökades och minskades dessutom. Var galoppfattningar och avbrott och lite sånt.

Som sagt riktigt nöjd med ponnyn, när allt är på plats blir det nog riktigt bra. Han fick leka dressyrponny idag, med Miros finträns och lindor. Dock hade vi magplatta (som dessutom var brun när allt annat var svart). Ska försöka printa ur lite bilder någon dag, kanske även klippa ihop en film om jag orkar med den långa proceduren som krävs. :)



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback