Jumanji - 10 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 10 Januari 2012 kl. 20:58 i Ridpass - Jumanji
Red honom på dagens lektion! Ibörjan kändes det inte alls bra, han gick bara och tröck i bettet och var rädd i hörnet vid läktaren eftersom det var frost på dörren. Det blev dock bättre och bättre i takt med att han slappnade av och började acceptera bettet.

Vi red skänkelvikning i skritt, vilket gick ganska bra bortsett från att rumpan gärna ville hamna lite före. Mellan skänkelvikningarna i skritt skulle det vara trav och vi fick jobba en hel del med övergångarna, speciellt trav-skritt. Men skam den som ger sig, han hade inget annat val än att göra bra avsaktningar. Vi red även ökningar och minskningar i volten, han körde gärna ut bogen och tappade lite energi men vi jobbade på. På slutet kändes det däremot bra, han tog tag i bettet så jag verkligen kände att jag hade tygnd i handen vilket är precis vad vi vill att han ska göra.


Såhär laddar J inför lektion! Vi var välmatchade idag, en svart sadelgjord hade ju varit pricken över i:et.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback