Con Rise - 4 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 04 Januari 2012 kl. 20:37 i Ridpass - Andra hästar
Även idag fick jag rida på den stora hästen, vilket var roligt! Idag visste jag lite mer från början hur jag skulle rida vilket gav ett bättre slutresultat än sist. Vi red även en övning med bommar på volter och bogen in/öppna, så det blev lite mer jobb än sist. Han var snäll, bortsätt från små hoppskutt lite till och från. Idag galopperade vi lite också, först blev han väldigt på stället och uppåt men kunde sedan länga sig och komma ner i formen.

Jag är nöjd med honom, fick en mycket bättre känsla och bitvis kändes han fin men sedan kommer hans små "huvudruskar" eller vad man ska säga. Fick en känsla av att han tog tag i bettet och arbetade, vilket jag inte riktigt fick i måndags. Han är väldigt känslig och rolig att rida, om han inte varit så förbaskat stor och har sina bus för sig hade han nog varit en Jennie-häst. Sköter han sig som idag med bara lite småhopp kan han nog kanske vara det trots att han är stor!


Hihi, älskar hans söta framskydd! Miro vill ha sånna i rosa. ♥

Kommentarer
Kommentar av: Sandra SG

Hejhej jag har en fototävling på min blogg, varför inte gå med och ha chansen att vinna en gästbloggning hos mig!?



länk --> http://zandiiii.blogg.se/2012/january/fototavling.html#comment

2012-01-05 @ 01:34:11
Blogg: http://zandiiii.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback