Con Rise - 2 januari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 02 Januari 2012 kl. 21:31 i Ridpass - Andra hästar
Nästa häst ut blev Con Rise. Han var väldigt stor när man är van att rida ponny, kändes som jag var uppe bland lamporan och red, hehe.

Vi fick i alla fall rida för Susanne, vilket var bra. Började med att flytta lite för skänkeln på volt, en gång protesterade han med en liten resning men annars gick det bra. Han var dock väldigt kort i skritten, kändes helmysko. Traven var som jag väntat mig, väldigt härlig att rida i måste jag säga. Vi red på lite volter och sedan även lite bogen in och öppna. Det gick bra, dock var det otroligt svårt att komma till rätta med allt. Fick rida med ganska lång tygel för att han skulle våga komma neråt och sedan var det bara att bromsa med magen.

Annorlunda men roligt var det i alla fall. Nu är jag dessutom i fas och har ridit alla skolhästar/ponnyer som står i stallet!


Con Rise och Miro, bara si sådär 30 cm skillnad!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback