Evita - 9 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 09 Maj 2011 kl. 21:41 i Ridpass - Evita

Dressyr i paddocken, eller ja, ett försök till det i alla fall. Fokusen låg någonstans mellan mars och pluto tror jag, haha. Hon var i alla fall väldigt framåt! Kanske lite för framåt, halvhalterna gick väl inte riktigt igenom helt sådär. Försökte rida lite bogen in med övergick istället till att göra övergångar eftersom hon inte riktigt ville sätta ordentlig fokus. Red övergångar trav - halt så fort hon inte lyssnade och det hjälpte. I halten krävde jag att hon skulle ge efter, hon fick stå där och tragla helt stilla tills jag fick en eftergift. Hej arg ponny! Mycket roligare att titta på skolhästarna som gick lektion på stora banan.

Blev liite bättre mot slutet i alla fall, travade i lång låg form och bitvis kändes det bra. Det enda vi galopperade var i början, bara framåt på fyrkanten och hitta ramen.


Evita-style


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback