Evita - 10 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 10 Maj 2011 kl. 20:52 i Ridpass - Evita
Hoppning på dagens lektion. Fick ingen bra känsla alls, under uppvärmningen ville hon inte ta innerskänkeln och sen bet hon sig fast jättemycket i vänstersidan. Trängde väldigt mycket i hörnen också. Fick en ganska bra känsla i galoppen i alla fall, kändes som det var ett bra flyt bortsett från att hon fortfarande gick emot innerskänkeln, speciellt i vänstervarv.

Övningen bestod av först en linje med oxer in och ett litet, litet räcke ut. Sedansvänga åt vänster och hoppa ett till litet räcke och in på hinder nummer två i linjen och efter det svänga åt höger och hoppa ett litet räcke och sedan andra hinder i linjen igen. Det blev alltså som en åtta. In på oxern hade jag ingen känsla alls, jag höll mig i manen och följde med när hon hoppade bara. I åttan kändes det som vi körde speedway eller nått. Svårt att hålla galoppen och svänga samtidigt och ja, det kändes helknas. Liite bättre andra gången i alla fall .. Det är det tråkiga med lektion, vi hann göra övningen två gånger. Åttan hade jag ha viljat lega på flera varv för att kunna få en bättre känsla samt ett bättre flyt. Nu blev det ett snabbt slut mitt i allt lixom.


Måste fixa nya hoppbilder ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback